یازارلار

مطمئنا در اين روزها شما هم بحث هايي در مورد آخر الزمان- ظهور امام مهدي (عج-پايان دنيا- قيامت و از اين قبيل بحث ها شنيده ايد. اين موضوع بايد از زواياي مختلفي بررسي و منشا و علت آن را جويا شد و البته در پايان خود مي توانيد موضع خود را تعيين كنيد. بحث و تفكردر اين مورد جدا از ميزان صحيح بودن موضوع ، براي من جالب و قابل تامل است. تصور كنيد كه اين اتفاقات به طور يقين رخ خواهد داد و حالا عملكردها و ايمان واعتقادات دنيوي و اخروي خود را بررسي كنيد و تصور مرگ برايتان چه احساسي دارد و چه كارهايي بايد بكنيد و ... و به اين نتيجه برسيم كه ما هميشه غافل از آنيم كه مرگ در هر لحظه در كمين ماست و اگر اعتقاد ما بروز و عميق باشد و از حساب و كتابمان بترسيم چرا بايد اين همه حق خوريها و ظلم و ... پيدا شود . خوب در اين مقاله به بررسي موضوع از زواياي مختلف مي پردازيم.

1- از زاويه پيش گويي ها و افراد خاص

خوب من از سالها پيش شنيده بودم كه مثلا در بسياري از برنامه هاي تلوزيوني بحث ها و پيشگويي هايي مبني بر اينكه دنيا در سال 2013 آشفته و بهم خواهد خورد و شايد پاياني بر آن باشد. افراد مثل نوستر آدامس - نوراي ساياري- شن آي يانگل و.... افرادي هستند كه نظرات و پيش گويي هايي در اين ورد كرده اند . بولار نئجه و نييه بئله دئييرلر قالسين اؤزلرينه بيزيم ايشيميز يوخ...

2- از زاويه تقويم مايا

ريش‌سفيد سرخ‌پوست مايا كه در اكتبر 2009 در گواتمالا در يك برنامه تلوزيوني حاضر شد و چيزهايي گفت كه همه را متعجب ساخت. تقويم مايا حدودا از 5000 سال پيش شروع شده و در در روز 21 دسامبر 2012، به پايان خواهد رسيد يعني روز تجديد تقويم و شروع يك دوره 5000 ساله ديگر است و روز مهمي براي تمدن مايا است. دوره در تقويم مايا يك ميليون و 872هزار روز يا 5125.37 سال است. اين سرخ پوستان معتقدند كه دنيا دچار تحولاتي عظيم خواهد شد . خوب اين هم تقويم مايا . همانطور كه در هر سال تحولي اين چنيني در طبيعت رخ مي دهد حتما آنها فكر ميكنند كه اين تحول و شروع سال جديد بايد 5125 برابر عظيمتر از اين تحولات باشد.( بهر حال)

3-از زاويه محققان و دانشمندان

بسياري محققان سال 2013 را سالي از تحولاتي ريز و درشت طبيعي ميدانند اما آنها را دليل بر پايان دنيا نمي دانند از اين قبيل رويدادها مثل تغيير در كشش گرانشي، تشعشعات خورشيدي، مدار سيارات و ..
البته رويدادهايي مثل جابجايي قطبها - سياهچاله ها- اتمام خورشيد و عصر يخبندان و ... هم وجود دارند تهديدي جدي محسوب مي شوند اما نه در طول يكي دو سال بلكه اين گونه حوادث طبيعي طي هزاران سال و به تدريج رخ مي دهد .شايد مهمترين رويداد از بين اينها كه از سالها قبل در مورد آنها بحث شده است و امكان رخ دادن آن وجود دارد انفجارات و تشعشعات خورشيدي است كه در سال 2013 رخ خواهد داد و گفته مي شود با رسيدن اين تشعشعات به زمين و امواج خورشيدي زمين گرمتر و اختلالات مهمي در سيستمهاي امواج راديويي و ارتباطي و برقي و... خواهد شد تا اين اندازه كه احتمال دارد حتي برق دو سوم برق جهان قطع شود. اما در بهر حال باز قابل تامل مي باشد چون موازات اين حوادث و تحت تاثير آن ممكن است اتفاقات ناخوشايند ديگري نيز رخ دهد.

4- از زاويه مردم

كم و بيش خود نيز نظرات و عقايد مرد را مي شنويم و هر كس استنباطي دارد به گزارش پاپ ساينس،يك مطالعه بين المللي تازه نشان ميدهد كه در بين مردم دنيا، آمريكاييها، چينيها و توركها، بيشتر از همه، به پايان قريب الوقوع دنيا باور دارند. ازهر 5 نفر بزرگسال در تركيه و آمريكا، يك نفر معتقد است كه دنيا در طول زندگي اش به پايان خواهد رسيد و در دنيا از هر 10 نفر يك نفر. البته نمي توان دقيق در مورد صحت اين نظرسنجي اظهار نظر كرد اما بايد توجه داشت كه رسانه ها و ارتباطات جمعي مي تواند در عقايد مردم تاثير بگذارد . اهميت دادن به اين موضوع را براحتي مي توانيد مثلا در رسانه هاي تركيه اي احساس كنيد.

5 - بهر حال شما نيز مي توانيد جايگاه و اعتقاد خود را مشخص كنيد اگر اعتقاد به پايان دنيا داريد كه سعي در جمع آوري توشه و ..... داشته باشيد .اگر نداريد كه بيخيال اين مطالب و موضوعات شويد اما بعدا نگيد كه كسي به شما هشدار نداد و پشيمان نشويد . و اما خوشا بحال كساني كه به دنيا و ماديات دل نبسته و هر اتفاقي بيافتد آماده اند براي حساب و كتاب آخرت و وداع از اين جهان بيهوده و پر از حق و حق خوري و ظلم و ....

6- ما توركهاي آذربايجان نيز به هر حال هر اتفاقي بيافتد حاضريم اما معتقديم قبل از پايان دنيا امام حقي ظهور خواهد كرد و با پيوستن به لشگر حق ، بايد به حساب كتابهايي برسيم و بعد با اين دنيا وداع كنيم پس اول وظايفي داريم كه بايد آنها را انجام دهيم بعد .....

نويسنده : گونر زاهرالي تاريخ 21/9/91 

 www.zahra-moran.arzublog.com

كپي برداري با ذكر منع مانعي ندارد


تاپدیران: موران موغان
[ سه شنبه 21 آذر 1391 ] [ 08:26 ] [ گونر زاهرالی ]
|    ........   

.: Weblog Themes By azarteraktor :.

وئبلاق حاققیندا

آذربایجان موغان موران
آذربایجان موغان موران
آذربایجان موغان موران
آذربایجان موغان موران
آذربایجان موغان موران